Bilo da radite od kuće ili imate svoj sto u kancelarijskom okruženju, važno je da iskoristite svoj radni prostor na najbolji mogući način.
To znači da svaki kutak mora da ima svoju poziciju u ukupnom uređenju radnog prostora i da svaka površina mora da bude upotrebljena do maksimuma. Ovo ponekad nije lako da se uradi, naročito ljudima koji su navikli na velike kancelarije i mnoštvo prostora, ali ako ste primorani da ograničite svoje radno okruženje, morate da budete mudri i razmišljate praktično. Ako ste i vi u prilici da uradite upravo to, evo nekoliko saveta i sugestija koji bi mogli da vam budu korisni.
Prvo se posvetite stolu i stolici
Radni sto i stolica su najvažniji elementi radnog okruženja. Koliko god mesta da imate, morate da insistirate na tome da vaš radni sto bude prostran, a vaša stolica udobna. Razlog za ovo je veoma jednostavan i u vezi je sa vašom produktivnošću i motivacijom za rad – što su vaši radni sto i stolica udobniji i praktičniji, to ćete vi biti spremniji za rad i sposobni da obavite više posla za kratko vreme. Ipak, obratite pažnju na to da vaš radni sto ne mora da bude prevelik, već samo da bude dovoljno velik za sve vaše potrebe. Čak i mali radni stolovi mogu da budu korisni i praktični ako ih dobro organizujete i opremite, te razmislite o tome da pronađete sto sa fiokama ili sto na koji možete da dodate police i viseće elemente koji vam daju više prostora i prilike da uredno organizujete sve svoje neophodne stvari.
Ograničite kancelarijski materijal
Kada već govorimo o stvarima koje držite na svom radnom stolu, važno je da imate svest o tome da vam verovatno neće biti potrebno baš sve što trenutno imate na njemu. Većina vaših dokumenata i fascikli može da se odloži na neko drugo mesto, a isto važi i za pribor za pisanje i kancelarijski materijal koji možete da organizujete tako da vam bude blizu – pored stola, a ne na njemu. Naravno, neophodno je da u svakom trenutku imate pristup stvarima koje su vam apsolutno neophodne, kao što je, recimo, praktični papir za štampanje koji svako od nas koristi svakoga dana, i to na različite načine i u različitim namerama, zbog čega bi ovaj papir uvek trebalo da držite nadohvat ruke da ne biste gubili vreme i energiju tražeći ga iznova i iznova.
Razmislite o zidovima
Gde god da se nalazi vaš radni kutak i koliko god da je prostran, morate da imate na umu činjenicu da zidovi koji vas okružuju mogu da vam znače mnogo prilikom organizacije. Iako neki ljude vole da budu okruženi čistim zidovima bez ikakvih slika ili dekoracija, ovo nije uvek najbolje rešenje ako tražite ideje za povećanje efikasnosti. Umesto toga, opremite zidove policama, kačaljkama i drugim rešenjima koja će da vam pomognu da pronađete prostor za odlaganje stvari i organizaciju. Čak i malo prostora može da znači mnogo ako ga dobro organizujete, i stoga budite mudri prilikom ovih odluka i pristupite im na metodičan i praktičan način.
Redovno bacajte stvari
Najzad, da bi vaš radni prostor nastavio da bude savršen, morate da nastavite da se bavite njime i u budućnosti. Umesto da sredite svoj kutak jednom ili dva puta mesečno, pokušajte da radite na njemu svakodnevno i da se neprestano rešavate stvari koje vam nisu neophodne. Tako ćete doći do najbolje moguće organizacije prostora i potpuno ćete da eliminišete smeće i nepotrebne sitnice koje vam ničemu ne služe. Ako se pak ne posvetite ovome svakoga dana, veoma brzo ćete doći do neurednog i neorganizovanog radnog prostora koji nikome od nas ne pruža priliku da budemo efikasni i produktivni.
Kada organizujemo radni prostor, važno je da ne razmišljamo o veličini, već organizaciji. Čak i najmanji kutak može da bude efikasan i inspirativan, te istražite ove ideje da biste brzo došli do savršene organizacije u ograničenom prostoru!