otvaranje kozmetickog salona

Mnoge žene su u nekom trenutku svog života pomislile kako bi bilo lepo da se mogu same isfenirati, ofarbati i uraditi sebi gel lak vešto kao u salonu. Neke su otišle i korak dalje, te su maštale o otvaranju sopstvenog kozmetičkog salona.

Danas to nije samo fantazija i ukoliko zaista imate potrebne kvalitete i želju da se profesionalno bavite ovim poslom, moguće je. Odakle da počnem, verovatno se pitate. Za početak trebalo bi da jasno definišete šta je ono u čemu ste najbolji i koje biste sve usluge pružali u svom salonu, zatim je važno početi sa izgradnjom mreže pouzdanih partnera i paralelno istražiti ciljnu grupu, odrediti potrebnu veličinu lokala, pronaći lokaciju, pozabaviti se pravnim poslovima, a potom i pronalaskom opreme i kanalima promocije.

Zvuči kao mnogo posla, ali nakon što pročitate tekst pred vama stvari će postati mnogo jasnije.

#1 Definišite svoje kvalitete i početne resurse

Pod definisanjem početnih resursa mislimo na sve ono što vam daje prednost. Da li ste se već bavili poslom u industriji lepote? Imate li formalno obrazovanje u vidu završene škole za negu lepote, akademije ili neki završen kurs sa sertifikatom kao dokazom o stečenom znanju?

Koliki vam je početni budžet? Ovo je veoma važno jer određuje tempo kojim ćete opremati svoj salon. Imate li ušteđevinu ili planirate da svakog meseca odvajate deo novca od plate sa sadašnjeg posla? Da li ste razmatrali o keš kreditu kao opciji?

Poznajete li ljude iz svoje industrije? Važno je da na početku ostvarite kontakt sa budućim saradnicima. Od brendova farbi za kosu i gel lakova, do lokacije za nabavku ubrusa za ruke, kao što je Pro Papir veleprodaja papirne galanterije, važno je da partneri budu pouzdani. Oni treba da vam dugoročno dostavljaju potrebni materijal zadovoljavajućeg kvaliteta i da ispoštuju rokove svaki put, te dobro obratite pažnju koga birate.

#2 Istražite ciljnu grupu konkurenciju i lokaciju budućeg salona

Pretpostavimo da već imate određeni deo grada na umu za svoj budući salon. Znate li kakva je konkurencija na tom mestu?

Ovo ćete najbrže saznati tako što ćete na Google mapama istražiti kozmetičke salone u kraju. Ukoliko vam se čini da ih ima previše, dobro razmislite o tome šta je to po čemu se vi možete razlikovati od ostalih i čime ćete privući mušterije.

Ukoliko vam to deluje izazovno, savetujemo da razmotrite iznajmljivanje lokala u drugom delu grada, gde se čini da postoji veća potreba za vašim uslugama. Naravno, ni to što negde ima mnogo salona ne znači nužno da je konkurencija jaka, te ako odradite dobru promociju i jasno definišete svoju ciljnu grupu, vrlo brzo možete doći do stalnih mušterija.

Da li je to kraj u kom žive pretežno penzionerke? Flajeri bi mogli biti dobra promotivna tehnika. S druge strane, ako znate da u vašem kraju žive pretežno studenti i stranci, stavite fokus na društvene mreže, a posebno na TikTok.

Google my business je nezaobilazan jer će jedino tako moći da vas lako lociraju internet pretragom.

#3 Zakonske obaveze

Prvo ćete morati da odaberete pravni oblik (preduzetnik ili doo). Za većinu malih salona najbolji izbor je preduzetnik (SZR / preduzetnička radnja), jer su troškovi manji i administracija jednostavnija, ali ako planirate veći tim i više lokala i vlasnika, možete otvoriti DOO. Ipak, za klasičan salon to nije potrebno.

Sledeći korak je registracija koja se radi preko APR-a (Agencija za privredne registre) i potrebni su:

  • lična karta,
  • registraciona prijava,
  • uplata takse (1.500 dinara).

Šifra delatnosti obavezno mora biti 96.02 – frizerski i kozmetički saloni. APR vam zatim automatski dodeljuje vaš PIB, matični broj i sve ostale brojeve (PIO, zdravstveno osiguranje). Rok za ovo uglavnom je do 5 radnih dana.

Da bi salon legalno radio, bar jedna osoba zaposlena na puno radno vreme mora imati:

  • srednju školu u struci (frizer, kozmetičar, pedikir-manikir, maser, šminker),
  • visoku školu za estetiku,
  • akreditovani kurs priznat od Ministarstva prosvete.

To znači da vi kao vlasnik ne morate da imate diplomu, ali neko ko tu radi mora.

Sa dobijenim rešenjem iz APR-a otvarate račun u banci kako biste mogli da legalno poslujete, Banke obično zahtevaju:

  • rešenje iz APR-a,
  • ličnu kartu,
  • OP obrazac (overeni potpis).

Pečat po zakonu nije obavezan, ali mnoge banke i dalje traže da ga imate.

Ako salon ispunjava uslove, može raditi kao paušalac, što je najjednostavnija opcija (fiksni porez mesečno). U suprotnom se vodi poslovna knjiga i porez se obračunava na osnovu prihoda i rashoda. Ovo ćete izabrati već u registracionoj prijavi.

Iako ne postoji poseban zakon samo za kozmetičke salone, i za njih važi Pravilnik o posebnim sanitarnim uslovima. Ovo su najvažnije obaveze:

  • salon mora biti čist, okrečen u svetle boje,
  • pod mora biti od materijala koji se može prati i dezinfikovati,
  • radne prostorije moraju biti funkcionalno odvojene,
  • temperatura u salonu 18–25°C,
  • obavezno je imati mesto za prljavo rublje odvojeno,
  • ispravan sanitarni čvor sa sapunom i papirnim ubrusima.

Inspekcija koristi kontrolne liste koje su javno dostupne na sajtu Ministarstva zdravlja i važno je povremeno ih proveriti, jer se ažuriraju.

Ovo je dokumentacija koju inspekcija najčešće traži:

  • rešenje APR-a,
  • dokaz o obrazovanju zaposlenog,
  • dokaz o sterilizaciji pribora (uređaj ili postupak),
  • ugovor o odvozu medicinskog otpada (ako radite piercing, tetovaže, dubinske tretmane za lice),
  • evidenciju o dezinfekciji i čišćenju,
  • garancije ili servisni listovi za aparate.

Čim preuzmete rešenje APR-a i prijavite se u Poreskoj upravi, možete započeti svoj rad.

#4 Opremanje kozmetičkog salona

Nakon što ste odabrali lokaciju, jasno definisali svoje usluge i rešili pravna pitanja, dolazi jedan od najuzbudljivijih koraka – opremanje salona. Iako u ovom delu mnoge vlasnice „izlete“ iz budžeta, uz dobru organizaciju i pametne odluke moguće je izbeći nepotrebne troškove, a opet obezbediti prostor u kom će se klijentkinje osećati prijatno i koji će rado birati.

Najpre razmislite o tome koje su osnovne stvari bez kojih vaš salon ne može da funkcioniše. U frizerskim salonima to su kvalitetni fenovi, prese, mašinice i udobne stolice, dok su u kozmetičkim salonima prioritet UV/LED lampe, sterilizatori, radni sto za nokte, krevet za masažu ili depilaciju i kvalitetna rasveta. Ovo su komadi opreme na kojima se ne štedi jer direktno utiču na kvalitet usluge, bezbednost i vaše svakodnevno iskustvo na poslu.

Sa druge strane, postoje stvari koje bez problema možete uzeti u ekonomičnijoj varijanti. Vatice, štapići, plastične posude, alu folije za pramenove, turpije, jednokratni peškiri, šnalice, sve to možete bez problema poručiti online ili naći u bolje snabdevenoj kineskoj radnji. Reč je o proizvodima koji se brzo troše i ne utiču na krajnji rezultat, pa je potpuno u redu napraviti uštedu na ovom mestu.

Kada je reč o većim uređajima, dobro je razmotriti i opciju polovne opreme, posebno ako je reč o komadima nameštaja i aparatima koji se teško kvare i imaju dug vek trajanja.

Hidraulične stolice, ogledala, police, pa čak i radni sto za nokte mogu se pronaći u odličnom stanju po mnogo nižoj ceni. Bitno je da proverite da li su mehanizmi ispravni i da li postoji vidljivo oštećenje koje bi smetalo klijentima. Polovna oprema je mudra odluka ako želite da uštedite, a da pritom ne ugrozite kvalitet.

Ipak, neke stvari je bolje kupiti nove. Fenovi, prese i profesionalni aparati za negu lica ili tela koriste se svakodnevno i direktno utiču na kvalitet usluge, pa polovna varijanta nije opcija. Isto važi i za UV/LED lampe.

Nadamo se da vam je ovaj članak bio koristan i želimo vam sreću u vašoj preduzetničkoj budućnosti!

Trenutno: Se čita...